Publicada 2a convocatòria d’ajudes al Programa Kit Digital

El Govern llança la segona convocatòria d’ajuts del Programa Kit Digital. El termini per presentar les sol·licituds va començar el 2 de setembre passat i estarà obert durant 12 mesos o fins que s’acabin els fons.

Kit Digital és el programa d’ajuts impulsat pel Govern per promoure la digitalització de pimes i autònoms, que contribuirà a modernitzar el teixit productiu espanyol. Dotat amb un pressupost de 3.067 milions d’euros i finançat per la Unió Europea a través dels fons Next Generation EU, té l’objectiu de digitalitzar petites empreses i autònoms a tot el territori nacional.

Després de la publicació de l’ordre de bases, que recull el funcionament del programa, i la invitació pública perquè els agents digitalitzadors s’uneixin al programa i oferir les seves solucions, es va llançar la primera convocatòria d’ajuts dirigits a empreses d’entre 10 i menys 50 empleats fins al proper 15 de setembre, a la qual segueix aquesta segona línia d’ajuts.

En aquesta ocasió, aquesta segona convocatòria d’ajuts va adreçada a microempreses d’entre 3 i menys de 10 empleats per millorar-ne la competitivitat i el nivell de maduresa digital. Aquests ajuts compten amb un pressupost de 500 milions d’euros destinat perquè les empreses beneficiàries adoptin una o diverses solucions de digitalització disponibles al Catàleg de Solucions de Digitalització del Programa Kit Digital.

 

Quantia de les ajudes

L’import màxim d’ajut o bo digital per beneficiari serà de 6.000€ i amb ell les pimes podran adquirir les solucions de digitalització per a àrees clau identificades pel programa. A continuació, us presentem quins seran els imports màxims d’ajuda per categoria, així com la durada que ha de mantenir la prestació del servei:

 

Categories de Soluciones de Digitalització Meses de prestació Quantia para SEGMENTO II
Web i Presència a Internet 12 2.000 €
Comerç electrònic 12 2.000 €
Gestió de Xarxes Socials 12 2.500 €
Gestió de clients 12 2.000 € (inclou 1 usuaris)
Business Intelligence i Analítica 12 2.000 € (inclou 1 usuaris)
Gestió de Processos 12 3.000 € (inclou 3 usuaris)
Factura Electrònica 12 2.000 € (inclou 3 usuaris)
Serveis i eines de l’Oficina Virtual 12 250 €/usuari (fins a 9 usuaris)
Comunicacions Segures 12 125 €/usuari (fins a 9 usuaris)
Ciberseguretat 12 125 €/dispositiu (fins a 9 dispositius)
Presència avançada a Internet 12 2.000 €
Marketplace 12 2.000 €

 

Qui pot sol·licitar les ajudes?

Poden ser beneficiaris d’aquestes ajudes les petites empreses i persones en situació d’autoocupació del Segment II. És a dir, empreses d’entre 3 i menys de 10 empleats, el domicili fiscal dels quals estigui ubicat al territori espanyol i que acreditin el compliment dels requisits establerts:

  • Complir els límits financers i efectius que defineixen les categories d’empreses.
  • Estar en situació d’alta i tenir l’antiguitat mínima de 6 mesos.
  • No tindre consideració d’empresa en crisi.
  • Estar al corrent de les obligacions tributàries i davant de la Seguretat Social.
  • No estar subjecta a una ordre de recuperació pendent de la Comissió Europea que hagi declarat un ajut il·legal i incompatible amb el mercat comú.
  • No incórrer en cap de les prohibicions previstes a l’article 13.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.
  • No superar el límit d’ajuts mínims (de petita quantia).
  • Disposar de l’avaluació del Nivell de Maduresa Digital, d’acord amb el test de diagnòstic disponible a la plataforma Accelera pime: (https://www.acelerapyme.gob.es/).

 

Quan sol·licitar-ho?

Les empreses interessades podran sol·licitar els ajuts a partir del 2 de setembre a la seu electrònica de Red.es i el termini estarà obert fins al 2 de setembre de 2023 o fins que s’acabin els fons.

 

Passes a seguir

 Com sol·licitar el teu bonus digital:

  1. Registra’t a www.acelerapyme.es i completa el test d’autodiagnosis. D’aquesta manera, se sabrà quin nivell de digitalització té la teva empresa per poder ajudar-te millor i recomanar-te serveis ajustats a les teves necessitats.
  2. Consulta el catàleg de solucions digitals, on podràs escollir una o diverses de les que ofereixen els agents digitalitzadors. Les que s’adaptin millor a les necessitats del teu negoci.
  3. Sol·licita l’ajuda Kit Digital a la seu electrònica de Red.es (seu.red.gob.es). Completa tots els passos del formulari.

 

Com utilitzar el teu bonus digital:

  1. Accediu al catàleg d’agents digitalitzadors i decidiu amb qui voleu desenvolupar la vostra solució digital.
  2. Posa’t en contacte amb els agents digitalitzadors, subscriu “l’acord de prestació de solucions digitals” i comença el teu canvi digital.

 

Catàleg d’Agents Digitalitzadors

Des del 10 de març està disponible el Catàleg de Digitalitzadors amb els primers agents digitalitzadors adherits al programa a Accelera pimes. El termini d’adhesió per esdevenir un agent digitalitzador estarà obert durant tota la vigència del programa Kit Digital. Per aquesta raó, aquest catàleg s’anirà actualitzant i ampliant a mesura que es vagin resolent les sol·licituds d’adhesió.

 

Cal destacar que la funció dels agents digitalitzadors és col·laborar i ajudar les pimes en el procés de sol·licitud de les ajudes. Seran ells els qui presentin tota la documentació justificativa i, un cop s’hagi prestat el servei i aprovat la seva justificació, rebran el pagament del bo digital.

 

A JDA comptem ja amb diversos partners Agents Digitalitzadors adscrits al programa que us ajudaran amb tot l’assessorament tecnològic i els procediments i documentació necessària.

 Contactem?  contacto@jda.es

 

Àrea de Consultoria en Finançament Recerca, Desenvolupament i Innovació

JDA/SFAI

print


Dejar un comentario "El nombre que nos facilite aparecerá publicado junto a su comentario"