Ajudes: Ampliació termini sol·licitud ajudes assesssorament digital «Kit Consulting»

Red.es ha ampliat fins al 28 de febrer de 2025 el termini per a sol·licitar les ajudes del ‘Kit Consulting’, segons han confirmat fonts de l’entitat pública adscrita al Ministeri per a la Transformació Digital i de la Funció Pública.

 

El Govern ha anunciat l’ampliació del termini per sol·licitar el Kit Consulting, una mesura clau per continuar donant suport a les pimes en la seva transformació digital. Les empreses interessades podran presentar les seues sol·licituds fins a finals de febrer de 2025, la qual cosa suposa una excel·lent oportunitat per a aquelles que encara no han iniciat el procés o necessiten més temps per a completar la seua sol·licitud.

 

A més, s’amplia el termini per a la formalització dels segons acords, que passa del 31 de maig al 31 de juliol de 2025. Aquesta extensió brinda més temps a les empreses per completar tots els tràmits necessaris i beneficiar-se d’aquestes ajudes.

 

El Kit Consulting està dissenyat per facilitar la implementació de solucions digitals que millorin la productivitat, eficiència i competitivitat de les petites i mitjanes empreses. Dotat amb un pressupost de 300 milions d’euros i finançat per la Unió Europea a través dels fons Next Generation EU, té l’objectiu que les pimes donin un pas més en la seva transformació digital. Gràcies a aquestes pròrrogues, més organitzacions tindran la possibilitat d’accedir a aquestes ajudes i avançar en el seu procés de digitalització.

 

 

Quantia dels ajuts

L’ajut es materialitza en un Bo d’Assessorament Digital que les pimes hauran d’emprar en la contractació d’un o diversos dels serveis d’assessorament dels quals es compon el Programa. Aquests serveis d’assessorament permetran a les pimes beneficiàries comptar amb un full de ruta per avançar en la digitalització del seu negoci i seguir avançant en la seva transformació digital.

En la convocatòria s’estableixen tres segments d’empreses en funció de la seva grandària i la quantia de l’ajut per a cadascuna d’elles:

Segments de beneficiaris Import del «bo assessorament digital»
Segment A. Empreses entre 10 i menys de 50 empleats 12.000 euros
Segment B. Empreses entre 50 i menys de 100 empleats 18.000 euros
Segment C. Empreses entre 100 i menys de 250 empleats 24.000 euros

 

Les pimes beneficiàries hauran de destinar el bo d’assessorament digital de Kit Consulting a la contractació d’un o diversos serveis d’assessorament d’un catàleg compost per 10 categories de serveis en àrees clau en transformació digital:

  • Servei d’assessorament en Intel·ligència Artificial (IA)
  • Servei d’assessorament en anàlisi de dades (bàsic i avançat)
  • Servei d’assessorament en vendes digitals
  • Servei d’assessorament en processos de negoci o processos de producció
  • Servei d’assessorament en estratègia i rendiment de negoci
  • Servei d’assessorament en ciberseguretat (bàsic, avançat i preparació per a la certificació)
  • Servei d’assessorament “360” en transformació digital.

La quantia màxima subvencionable per a cada servei és de 6.000 euros i s’estableix un mínim de 100 hores de treball per cada Acord de Prestació de Servei d’Assessorament formalitzat. Cada servei haurà de complir amb les activitats que es determinen per a cadascun d’ells en la convocatòria.

 

Qui poden sol·licitar aquestes ajudes?

 

Podran ser beneficiaris d’aquests ajuts les pimes el domicili fiscal de les quals estigui ubicat al territori espanyol i que acreditin el compliment dels requisits establerts:

  • Tenir domicili fiscal en territori espanyol
  • Complir els límits financers i efectius que defineixen les categories d’empreses.
  • Estar en situació d’alta i tenir una antiguitat mínima de 6 mesos.
  • No tenir consideració d’empresa en crisi.
  • Estar al corrent de les obligacions tributàries i davant la Seguretat Social.
  • No estar subjecta a una ordre de recuperació pendent de la Comissió Europea que hagi declarat una ajuda il·legal i incompatible amb el mercat comú.
  • No incórrer en cap de les prohibicions previstes a l’article 13.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
  • No superar el límit d’ajuts de petita quantia.

 

Quan es poden sol·licitar?

 

Les empreses interessades podran sol·licitar les ajudes a partir del 18 de juny en la seu electrònica de Red.es i el termini estarà obert fins al 28 de febrer de 2025 o fins que s’acabin els fons.

 

Quins passos cal seguir?

Un cop es comprova que l’empresa compleix els requisits, es concedeix el bo d’assessorament digital. El beneficiari podrà consultar en www.acelerapyme.es el catàleg de serveis d’assessorament que ofereix el Programa i també el catàleg d’Assessors Digitals.  Haurà de seleccionar un o diversos assessors amb els quals desenvolupar els serveis que millor s’adaptin a les necessitats del seu negoci i subscriure els “Acords de prestació de serveis d’assessorament”.

Terminis de formalització d’acords, prestació del servei i justificació

La convocatòria recull que el termini màxim per formalitzar el primer Acord de Prestació de Serveis d’Assessorament serà de 3 mesos a comptar des de la publicació de la concessió a la Seu Electrònica de Red.es. Per al segon acord i següents no aplica aquest termini, però la data màxima per a la presentació dels acords finalitzarà el 31 de juliol de 2025 a les 23:59 hores.

Un cop signat i validat l’acord entre la pime beneficiària i l’assessor digital, aquest té 3 mesos per prestar el servei a comptar des de la data de validació de l’acord. Després de la prestació i un cop s’emeti la factura serà el moment en què ha finalitzat el servei. I després de la finalització, l’Assessor Digital haurà de justificar el treball realitzat tenint un termini màxim de 5 mesos per a això, i que comença a comptar des de la validació de l’acord.

La presentació de la justificació només es podrà realitzar a través del formulari establert a la Seu Electrònica de Red.es i que, a partir del 22 de setembre de 2024, serà accessible a través de la Plataforma Accelera Pime. En aquest formulari s’indicaran els requisits i les evidències que s’hauran d’acreditar.

 

Catàleg d’Assessors Digitals

 

Els Assessors Digitals seran els encarregats de realitzar el servei d’assessorament triat per la pime i de guiar-la en els següents passos que ha de donar en el seu procés de digitalització.

 

Durant tota la vigència del programa estarà obert el termini d’adhesió com a Assessor Digital. Per ser-ho, les empreses interessades hauran d’haver facturat almenys 100.000 euros en l’exercici anterior o tenir una mitjana d’ingressos superior a aquest llindar en els darrers tres anys, entre altres requisits que poden consultar a les bases reguladores del Programa, i a l‘Anunci d’Adhesió.

 

El catàleg d’Assessors Digitals està disponible al web Catàleg assessors | Accelera pime

 

Àrea de Consultoria en Finançament Recerca, Desenvolupament i Innovació

JDA/SFAI

print


Dejar un comentario "El nombre que nos facilite aparecerá publicado junto a su comentario"