- 25 juny, 2021
- Category: Empreses, Fiscal
Aquells contribuents que estiguin inclosos en el sistema obligatori de notificacions electròniques de l’Agència Tributària i que no accedeixin a aquestes notificacions del seu inbox, amb una freqüència de, al menys, cada deu dies, podran incórrer en sancions que poden arribar fins als 600.000 euros de multa.
El Tribunal Econòmic-Administratiu Central (TEAC) resol que no accedir a el sistema de notificacions s’entén com una desatenció que pot suposar “resistència, obstrucció, excusa o negativa” a les actuacions de l’Administració Tributària. És més, sosté que no es necessita provar la intenció de burlar el requeriment enviat, ja que tan sols n’hi ha prou amb la deguda notificació. Podeu consultar el text íntegre aquí.
L’article 203 de la llei tributària considera que “no atendre algun requeriment degudament notificat” és una infracció greu i estableix un sistema de multes que van des dels 150 euros fins als 600.000 euros o un tant per cent de la xifra de negocis de l’infractor en l’any natural a aquell en què es va produir l’incompliment.
L’article 203 de la llei tributària considera que “no atendre algun requeriment degudament notificat” és una infracció greu i estableix un sistema de multes que van des dels 150 euros fins als 600.000 euros o un tant per cent de la xifra de negocis de l’infractor en l’any natural a aquell en què es va produir l’incompliment.
El termini fixat per accedir a el contingut de les notificacions electròniques és de deu dies des de “la seva posada a disposició”. Per tant, només cal que el contribuent hagi estat informat de la seva inclusió en el sistema obligatori de notificacions electròniques i que hagi estat degudament notificat. Quan aquest contribuent sap que està obligat a rebre totes les comunicacions per mitjans electrònics, el fet de no accedir-hi, si adreça electrònica o a la seu de l’AEAT, implica assumir que es pugui entendre aquesta notificació com rebutjada i fins i tot, pugui significar un menyspreu cap a les seves obligacions tributàries.
El contribuent disposa de diversos mitjans per evitar un problema puntual, com sol·licitar els “dies de cortesia”, o que se li enviï l’avís a un altre compte de correu electrònic. Però una vegada transcorregut el termini de dies, ha d’accedir al contingut íntegre de la comunicació a través de la seu electrònica d’Hisenda.
A JDA prestem el servei de “notificacions“, per tant, ens fem responsables d’atendre totes les notificacions que pugui emetre l’AEAT i, un cop notificats, informem als nostres clients i, si és el cas, ens ocupem del requeriment. Amb això donem plena seguretat als nostres clients a un cost simbòlic.
Estem a la seva disposició per gestionar les seves notificacions d’Hisenda en el seu “inbox”. Si vostè estigués interessat preguem contacti amb nosaltres a l’electrònic: contacto@jda.es
JDA / SFAI