La nova bonificació per la contractació de persones aturades de llarga durada

El Reial decret llei 8/2019 publicat al BOE de 12 de març de 2019, a més de ser la norma que va modificar l’article 34 de l’Estatut dels Treballadors en relació amb el registre de jornada, i potser l’aspecte més comentat i destacat ; també va introduir la possibilitat de bonificació per la contractació de persones aturades de llarga durada. Segons el propi text, aquesta mesura s’implementa per fomentar l’ocupació dels aturats de llarga durada.

Aquesta bonificació establerta a l’article 8 va dirigida a la contractació de persones desocupades i inscrites en l’oficina d’ocupació com a mínim dotze mesos en els divuit anteriors a la celebració del contracte. Aquesta contractació tindrà una bonificació mensual, i amb una durada de tres anys, de 108,33 euros, i tractant-se de dones de 125 euros. En cas de contractació parcial, la bonificació serà en proporció a la jornada.

Es contempla l’obligació de mantenir  l’ocupació durant al menys tres anys pel treballador objecte d’aquesta contractació, així com mantenir el nivell d’ocupació en l’empresa assolit amb el nou contracte, com a mínim durant dos anys. És aquí on ja sorgeixen els primers dubtes en la interpretació del que altres normes similars han vingut a denominar “nivell d’ocupació” amb les negatives conseqüències que ha generat la interpretació d’aquesta obligació. Entre d’altres els beneficis en la bonificació de contractes d’emprenedors i la famosa “tarifa plana” (Llei 3/2012 i RD Llei 3/2014).

Finalment aquesta nova norma no considera que s’incompleix el manteniment de l’ocupació quan el contracte de treball s’extingeixi per determinades causes, com seria l’acomiadament objectiu o disciplinari, sempre que siguin declarats o reconeguts com procedents, així com la dimissió, mort, jubilació o incapacitat permanent en els seus diferents graus de total, absoluta o gran invalidesa del treballador; i la finalització de contractes ja sigui per realització de l’obra o servei objecte d’aquests, per expiració de el temps conveni o resolució en període de prova.

És molt important, a més de tenir en compte el redactat de l’article 8 objecte d’aquests comentaris, tot allò que estableix la Llei 43/2006 que, encara que derogada en part, manté una sèrie de requisits i exclusions que poden donar lloc a el reintegrament de les bonificacions amb el recàrrec corresponent. Per això el nostre consell és dur a terme una lectura prèvia conjunta de les dues normes.


Yolanda Cavero

Àrea Laboral JDA/SFAI

print


Dejar un comentario "El nombre que nos facilite aparecerá publicado junto a su comentario"