Com fer la previsió de tresoreria d’una empresa

La tresoreria d’una empresa és l’àmbit que tracta les operacions monetàries i supervisa el flux de caixa de l’empresa, és a dir, porta el control dels diners disponibles en l’empresa. Per poder assegurar una bona situació econòmica en l’entitat, és important realitzar una previsió de tresoreria d’una empresa. Per això, s’ha de tenir visibilitat sobre els pagaments i els cobraments de l’empresa, que ens permetin anticipar situacions de risc per al negoci i millorar la presa de decisions per obtenir més beneficis.

A l’hora de portar un control sobre la tresoreria de les empreses sempre solen aparèixer problemes. En moltes ocasions els números no arriben a quadrar o s’acaben perdent factures perquè no s’ha dut a terme una gestió correcta. Si es fessin bé les coses des d’un principi, les empreses podrien estalviar-se més d’un maldecap.

Moltes empreses no compten amb un pla de tresoreria efectiu. A causa d’això es troben amb situacions d’incertesa i sense arribar a tenir clar el que hauran de cobrar i pagar en els mesos vinents. A la llarga això pot implicar molts problemes en l’empresa. També és rellevant que moltes empreses segueixen obstinades a no fer el salt de l’analògic al digital i continuen fent totes les seves operacions en paper o en programes informàtics obsolets que acaben fallant.

Com pot millorar el control de tresoreria de l’empresa?

Una de les premisses d’una gestió eficient de tresoreria és tenir un control exhaustiu dels cobraments i els pagaments, cobrant com més aviat possible i procurant finançar-se amb els proveïdors, alguna cosa que no és fàcil, ja que els clients, sobretot si són importants, poden imposar, dins d’uns certs límits, terminis amplis per al pagament dels crèdits comercials, mentre que determinats proveïdors poden exigir, fins i tot, els pagaments al comptat.

La gestió de la tresoreria d’una empresa consisteix en l’optimització de la liquiditat, amb la finalitat de garantir la disponibilitat dels fons necessaris per a la realització dels pagaments compromesos per l’empresa en la divisa adequada i en el moment precís.

Per garantir aquesta disponibilitat, els tresorers de les companyies han de realitzar les gestions que siguin necessàries amb les entitats financeres per poder finançar les operacions de l’empresa quan calgui, així com tenir en compte la data de valor de les operacions per no incórrer en costosos descoberts.

D’entre les tasques dels gestors de la tresoreria de les empreses, podem destacar per la seva importància les següents:

1. Control de cobraments i pagaments associats a la factura: és important que en cada factura es tinguin del tot clars els cobraments i els pagaments, ja que d’aquesta manera ens evitarem problemes posteriors. Això és essencial per portar un control de tresoreria correcte.

2. Registre de cobraments i pagaments amb informació comptable: portant un registre evitarem després pèrdues i contratemps a l’hora de revisar les factures.

3. Control de cobraments i pagaments pendents: moltes vegades ens deuen diners o en devem i no ho tenim gestionat de forma correcta pel que al final acabem tenint sorpreses desagradables. És necessari que tot estigui perfectament controlat.

4. Gestió de bancs i caixa: d’aquesta manera tindrem un control total referent a les operacions que fem amb bancs.

5. Previsions de tresoreria: poder disposar d’aquesta eina ens permetria avançar-nos a la situació econòmica de l’empresa i d’aquesta manera tindríem clar com hem d’actuar.

6. Gràfiques de situació: en comptes de passar-nos hores i hores rebuscant entre factures unes gràfiques amb un simple cop de vista ens poden mostrar perfectament la situació de l’empresa.

7. Sèries en tresoreria: en tenir-ho tot ben organitzat evitarem trobar-nos amb imprevistos.

8. Llistat de moviments per banc: si operem amb diversos bancs serà una bona eina per poder organitzar-nos correctament.

9. Tipus de comptabilitat: poder diferenciar entre tots els tipus de comptabilitat que existeixen ens serà de gran utilitat.

Es poden posar en contacte amb aquest despatx professional per qualsevol dubte o aclariment que puguin tenir sobre aquest tema.

 

 

JDA/SFAI

Consulti els nostres serveis aquí.

print


Dejar un comentario "El nombre que nos facilite aparecerá publicado junto a su comentario"

Subscriu-te a la nostra newsletter

Informació bàsica sobre Protecció de dades
Responsable: JDA Expert LegalTax, S.L.P.; Finalitat: L’enviament de comunicacions comercials; Drets: Té dret a accedir, rectificar i suprimir les dades, així com altres drets, com s’explica a la informació addicional; Informació adicional: Podeu consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la nostra pàgina web: https://www.jda.es/protecciondatos/contactos/.