Ajudes NGEU: Convocatòria Ajudes Assessorament Digital “Kit Consulting”

El Govern ha llançat la convocatòria d’ajuts del Programa KIT CONSULTING. El termini per presentar les sol·licituds comença el 18 de juny i estarà obert fins al 31 de desembre a les 11h o fins que s’acabin els fons.

KIT CONSULTING és el programa d’ajudes del Govern d’Espanya que permet a les pimes dissenyar el full de ruta per transformar-lo digitalment. Dotat amb un pressupost inicial de 150 milions d’euros ampliables fins a 300 i finançat per la Unió Europea a través dels fons Next Generation EU, té l’objectiu que les pimes facin un pas més en la seva transformació digital.

Després de la publicació de l’ordre de bases, que recull el funcionament del programa, i la invitació pública perquè els assessors digitalitzadors s’uneixin al programa i oferir les seves solucions d’assessorament, es llança aquesta primera convocatòria.

Quantia de les ajudes

L’ajut es materialitza en un Bo d’Assessorament Digital que les pimes hauran de fer servir en la contractació d’un o més dels serveis d’assessorament dels quals es compon el Programa. Aquests serveis d’assessorament permetran a les pimes beneficiàries comptar amb un full de ruta per avançar en la digitalització del negoci i continuar avançant en la seva transformació digital.

A la convocatòria s’estableixen tres segments d’empreses en funció de la seva mida i la quantia de l’ajut per a cadascuna:

Segments de beneficiaris Import de l’abonament d’assessorament digital»
Segment A. Empreses entre 10 menys de 50 empleats 12.000 €
Segment B. Empreses entre 50 i menys de 100 empleats 18.000 €
Segment C. Empreses entre 100 i menys de 250 empleats 24.000 €

 

Les pimes beneficiàries hauran de destinar el bo d’assessorament digital de Kit Consulting a la contractació d’un o diversos serveis d’assessorament dun catàleg compost per 10 categories de serveis en àrees clau en transformació digital:

  • Servei d’assessorament en Intel·ligència Artificial (IA)
  • Servei d’assessorament en anàlisi de dades (bàsic i avançat)
  • Servei d’assessorament en vendes digitals
  • Servei d’assessorament en processos de negoci o processos de producció
  • Servei d’assessorament en estratègia i rendiment de negoci
  • Servei d’assessorament en ciberseguretat (bàsic, avançat i preparació per a la certificació)
  • Servei d’assessorament 360 en transformació digital.

La quantia màxima subvencionable per a cada servei és de 6.000 euros i sestableix un mínim de 100 hores de treball per cada Acord de Prestació de Servei dAssessorament formalitzat. Cada servei haurà de complir amb les activitats que es determinen per a cadascun d’ells a la convocatòria.

 

Qui pot sol·licitar aquestes ajudes?

 

Poden ser beneficiaris d’aquestes ajudes les petites empreses i persones en situació d’autoocupació del Segment III. És a dir, microempreses d’entre 0 i menys de 3 empleats, el domicili fiscal dels quals estigui ubicat al territori espanyol i que acreditin el compliment dels requisits establerts:

 

  • Tenir domicili fiscal a territori espanyol
  • Complir els límits financers i efectius que defineixen les categories dempreses.
  • Estar en situació d‟alta i tenir l‟antiguitat mínima de 6 mesos.
  • No tindre consideració d’empresa en crisi.
  • Estar al corrent de les obligacions tributàries i davant de la Seguretat Social.
  • No estar subjecta a una ordre de recuperació pendent de la Comissió Europea que hagi declarat un ajut il·legal i incompatible amb el mercat comú.
  • No incórrer en cap de les prohibicions previstes a l’article 13.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.
  • No superar el límit d’ajuts minimis (de petita quantia).

 

 

Quan es podran sol·licitar?

Les empreses interessades podran sol·licitar els ajuts a partir del 18 de juny a la seu electrònica de Red.es i el termini estarà obert fins al 31 de desembre de 2024 o fins que s’acabin els fons.

Quins passos cal seguir?

Un cop es comprova que l’empresa compleix els requisits, es concedeix el bo d’assessorament digital. El beneficiari podrà consultar a www.acelerapyme.es el catàleg de serveis d’assessorament que ofereix el Programa i també el catàleg d’assessors Digitals.  Haureu de seleccionar un o diversos assessors per desenvolupar els serveis que millor s’adaptin a les necessitats del vostre negoci i subscriure els “acords de prestació de serveis d’assessorament”.

Terminis de formalització d’acords, prestació del servei i justificació

La convocatòria recull que el termini màxim per formalitzar el primer Acord de Prestació de Serveis d’Assessorament serà de 3 mesos a comptar de la publicació de la concessió a la Seu Electrònica de Red.es. Per al segon acord i següents no aplica aquest termini, però la data màxima per a la presentació dels acords finalitzarà el 31 de maig de 2025 a les 23.59 hores.

Un cop signat i validat l’acord entre la pime beneficiària i l’assessor digital, aquest té 3 mesos per prestar el servei a comptar de la data de validació de l’acord. Després de la prestació i un cop s’emeti la factura serà el moment en què ha finalitzat el servei. I després de la finalització, l’Assessor Digital haurà de justificar la feina feta tenint un termini màxim de 5 mesos, i que comença a comptar des de la validació de l’acord.

La presentació de la justificació només es podrà realitzar a través del formulari establert a la Seu Electrònica de Red.es i que, a partir del proper 22 de setembre de 2024, serà accessible a través de la Plataforma Accelera Pime. En aquest formulari s’indicaran els requisits i les evidències que caldrà acreditar.

 

Catàleg d’Assessors Digitals

Els Assessors Digitals seran els encarregats de realitzar el servei d’assessorament elegit per la pime i de guiar-la en els passos següents que ha de fer en el procés de digitalització.

Durant tota la vigència del programa estarà obert el termini d’adhesió com a Assessor Digital. Per ser-ho, les empreses interessades hauran d’haver facturat almenys 100.000 euros a l’exercici anterior o tenir una mitjana d’ingressos superior a aquest llindar en els darrers tres anys, entre altres requisits que poden consultar a les bases reguladores del Programa, i a l’Anunci d’adhesió.

 

Ja està disponible el catàleg d’Assessors Digitals web: Catalogo asesores | Acelera pyme

 

Àrea de Consultoria en Finançament Investigació, Desenvolupament e Innovació

JDA/SFAI

print


Dejar un comentario "El nombre que nos facilite aparecerá publicado junto a su comentario"

Subscriu-te a la nostra newsletter

Informació bàsica sobre Protecció de dades
Responsable: JDA Expert LegalTax, S.L.P.; Finalitat: L’enviament de comunicacions comercials; Drets: Té dret a accedir, rectificar i suprimir les dades, així com altres drets, com s’explica a la informació addicional; Informació adicional: Podeu consultar la informació addicional i detallada sobre Protecció de Dades a la nostra pàgina web: https://www.jda.es/protecciondatos/contactos/.