- 12 setembre, 2022
- Category: Ajudes i financament en I+D+i, Emprenedors, Empreses, R+D+i
El Govern llança la segona convocatòria d’ajuts del Programa Kit Digital. El termini per presentar les sol·licituds va començar el 2 de setembre passat i estarà obert durant 12 mesos o fins que s’acabin els fons.
Kit Digital és el programa d’ajuts impulsat pel Govern per promoure la digitalització de pimes i autònoms, que contribuirà a modernitzar el teixit productiu espanyol. Dotat amb un pressupost de 3.067 milions d’euros i finançat per la Unió Europea a través dels fons Next Generation EU, té l’objectiu de digitalitzar petites empreses i autònoms a tot el territori nacional.
Després de la publicació de l’ordre de bases, que recull el funcionament del programa, i la invitació pública perquè els agents digitalitzadors s’uneixin al programa i oferir les seves solucions, es va llançar la primera convocatòria d’ajuts dirigits a empreses d’entre 10 i menys 50 empleats fins al proper 15 de setembre, a la qual segueix aquesta segona línia d’ajuts.
En aquesta ocasió, aquesta segona convocatòria d’ajuts va adreçada a microempreses d’entre 3 i menys de 10 empleats per millorar-ne la competitivitat i el nivell de maduresa digital. Aquests ajuts compten amb un pressupost de 500 milions d’euros destinat perquè les empreses beneficiàries adoptin una o diverses solucions de digitalització disponibles al Catàleg de Solucions de Digitalització del Programa Kit Digital.
Quantia de les ajudes
L’import màxim d’ajut o bo digital per beneficiari serà de 6.000€ i amb ell les pimes podran adquirir les solucions de digitalització per a àrees clau identificades pel programa. A continuació, us presentem quins seran els imports màxims d’ajuda per categoria, així com la durada que ha de mantenir la prestació del servei:
Categories de Soluciones de Digitalització | Meses de prestació | Quantia para SEGMENTO II |
Web i Presència a Internet | 12 | 2.000 € |
Comerç electrònic | 12 | 2.000 € |
Gestió de Xarxes Socials | 12 | 2.500 € |
Gestió de clients | 12 | 2.000 € (inclou 1 usuaris) |
Business Intelligence i Analítica | 12 | 2.000 € (inclou 1 usuaris) |
Gestió de Processos | 12 | 3.000 € (inclou 3 usuaris) |
Factura Electrònica | 12 | 2.000 € (inclou 3 usuaris) |
Serveis i eines de l’Oficina Virtual | 12 | 250 €/usuari (fins a 9 usuaris) |
Comunicacions Segures | 12 | 125 €/usuari (fins a 9 usuaris) |
Ciberseguretat | 12 | 125 €/dispositiu (fins a 9 dispositius) |
Presència avançada a Internet | 12 | 2.000 € |
Marketplace | 12 | 2.000 € |
Qui pot sol·licitar les ajudes?
Poden ser beneficiaris d’aquestes ajudes les petites empreses i persones en situació d’autoocupació del Segment II. És a dir, empreses d’entre 3 i menys de 10 empleats, el domicili fiscal dels quals estigui ubicat al territori espanyol i que acreditin el compliment dels requisits establerts:
- Complir els límits financers i efectius que defineixen les categories d’empreses.
- Estar en situació d’alta i tenir l’antiguitat mínima de 6 mesos.
- No tindre consideració d’empresa en crisi.
- Estar al corrent de les obligacions tributàries i davant de la Seguretat Social.
- No estar subjecta a una ordre de recuperació pendent de la Comissió Europea que hagi declarat un ajut il·legal i incompatible amb el mercat comú.
- No incórrer en cap de les prohibicions previstes a l’article 13.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.
- No superar el límit d’ajuts mínims (de petita quantia).
- Disposar de l’avaluació del Nivell de Maduresa Digital, d’acord amb el test de diagnòstic disponible a la plataforma Accelera pime: (https://www.acelerapyme.gob.es/).
Quan sol·licitar-ho?
Les empreses interessades podran sol·licitar els ajuts a partir del 2 de setembre a la seu electrònica de Red.es i el termini estarà obert fins al 2 de setembre de 2023 o fins que s’acabin els fons.
Passes a seguir
Com sol·licitar el teu bonus digital:
- Registra’t a www.acelerapyme.es i completa el test d’autodiagnosis. D’aquesta manera, se sabrà quin nivell de digitalització té la teva empresa per poder ajudar-te millor i recomanar-te serveis ajustats a les teves necessitats.
- Consulta el catàleg de solucions digitals, on podràs escollir una o diverses de les que ofereixen els agents digitalitzadors. Les que s’adaptin millor a les necessitats del teu negoci.
- Sol·licita l’ajuda Kit Digital a la seu electrònica de Red.es (seu.red.gob.es). Completa tots els passos del formulari.
Com utilitzar el teu bonus digital:
- Accediu al catàleg d’agents digitalitzadors i decidiu amb qui voleu desenvolupar la vostra solució digital.
- Posa’t en contacte amb els agents digitalitzadors, subscriu “l’acord de prestació de solucions digitals” i comença el teu canvi digital.
Catàleg d’Agents Digitalitzadors
Des del 10 de març està disponible el Catàleg de Digitalitzadors amb els primers agents digitalitzadors adherits al programa a Accelera pimes. El termini d’adhesió per esdevenir un agent digitalitzador estarà obert durant tota la vigència del programa Kit Digital. Per aquesta raó, aquest catàleg s’anirà actualitzant i ampliant a mesura que es vagin resolent les sol·licituds d’adhesió.
Cal destacar que la funció dels agents digitalitzadors és col·laborar i ajudar les pimes en el procés de sol·licitud de les ajudes. Seran ells els qui presentin tota la documentació justificativa i, un cop s’hagi prestat el servei i aprovat la seva justificació, rebran el pagament del bo digital.
A JDA comptem ja amb diversos partners Agents Digitalitzadors adscrits al programa que us ajudaran amb tot l’assessorament tecnològic i els procediments i documentació necessària.
Contactem? contacto@jda.es
Àrea de Consultoria en Finançament Recerca, Desenvolupament i Innovació
JDA/SFAI