- 14 març, 2022
- Category: Emprenedors, Empreses, R+D+i
El Govern ha prorrogat el termini de la primera convocatòria dajuts del Programa Kit Digital, corresponent al segment I dempreses (entre 10 i 49 empleats). El termini per presentar les sol·licituds estarà obert durant sis mesos més, fins al proper 15 de març de 2023 o fins que s’acabin els fons.
Kit Digital és el programa d’ajuts impulsat pel Govern per promoure la digitalització de pimes i autònoms, que contribuirà a modernitzar el teixit productiu espanyol. Dotat amb un pressupost de 3.067 milions d’euros i finançat per la Unió Europea a través dels fons Next Generation EU, té l’objectiu de digitalitzar petites empreses i autònoms a tot el territori nacional.
Quantia de les ajudes
L’import màxim d’ajuda o bo digital per beneficiari serà de 12.000 € i amb ell les pimes podran adquirir les solucions de digitalització per a àrees clau identificades pel programa. A continuació, us presentem quins seran els imports màxims d’ajuda per categoria, així com la durada que ha de mantenir la prestació del servei:
Categories de Solucions de Digitalització | Mesos de prestació | Quantia per a SEGMENT I |
Lloc Web i Presència a Internet | 12 | 2.000 € |
Comerç electrònic | 12 | 2.000 € |
Gestió de Xarxes Socials | 12 | 2.500 € |
Gestió de clients | 12 | 4.000 € (inclou 3 usuaris) |
Business Intelligence i Analítica | 12 | 4.000 € (inclou 3 usuaris) |
Gestió de Processos | 12 | 6.000 € (inclou 10 usuaris) |
Factura electrònica | 12 | 1.000 € (inclou 3 usuaris) |
Serveis i eines d’Oficina Virtual | 12 | 250 €/usuari (fins a 48 usuaris) |
Comunicacions Segures | 12 | 125 €/usuari (fins a 48 usuaris) |
Ciberseguretat | 12 | 125 €/dispositiu (fins a 48 usuaris) |
Qui pot sol·licitar aquests ajuts?
Poden ser beneficiaris d’aquestes ajudes les petites empreses i persones en situació d’autoocupació del Segment I. És a dir, empreses d’entre 10 i menys de 50 empleats, el domicili fiscal dels quals estigui ubicat al territori espanyol i que acreditin el compliment dels requisits establerts :
- Complir els límits financers i els efectius que defineixen les categories d’empreses.
- Estar en situació d’alta i tenir l’antiguitat mínima que s’estableix per convocatòria.
- No tindre consideració d’empresa en crisi.
- Estar al corrent de les obligacions tributàries i davant de la Seguretat Social.
- No estar subjecta a una ordre de recuperació pendent de la Comissió Europea que hagi declarat un ajut il·legal i incompatible amb el mercat comú.
- No incórrer en cap de les prohibicions previstes a l’article 13.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.
- No supereu el límit d’ajuts mínims (de petita quantia).
Quan es poden sol·licitar?
Les empreses interessades podran sol·licitar els ajuts a partir del proper 15 de març a la seu electrònica de Red.es i el termini estarà obert fins al 15 de març de 2023 o fins que s’acabin els fons.
Quins passos cal seguir?
Com sol·licitar el teu bo digital:
- Registra’t a www.acelerapyme.es i completa el test d’autodiagnòstic. D’aquesta manera, se sabrà quin nivell de digitalització té la teva empresa per poder-te ajudar millor i recomanar serveis ajustats a les teves necessitats.
- Consulta el catàleg de solucions digitals, on podràs escollir una o diverses de les que ofereixen els agents digitalitzadors. Les que s’adaptin millor a les necessitats del teu negoci.
- Sol·licita l’ajuda Kit Digital a la seu electrònica de Red.es (seu.red.gob.es). Completa tots els passos del formulari,
Com utilitzar el teu bo digital:
- Accediu al catàleg d’agents digitalitzadors i decidiu amb qui voleu desenvolupar la vostra solució digital.
- Posa’t en contacte amb els agents digitalitzadors, subscriu “l’acord de prestació de solucions digitals” i comença el teu canvi digital.
Catàleg d’agents digitalitzadors
Des del 10 de març està disponible el Catàleg de Digitalitzadors amb els primers agents digitalitzadors adherits al programa a Accelera pime. El termini d’adhesió per convertir-se en un agent digitalitzador estarà obert durant tota la vigència del programa Kit Digital. Per aquesta raó, aquest catàleg s’anirà actualitzant i ampliant conforme es vagin resolent les sol·licituds d’adhesió.
Cal destacar que la funció dels agents digitalitzadors és col·laborar i ajudar les pimes en el procés de sol·licitud dels ajuts. Seran ells els qui presentin tota la documentació justificativa i, un cop s’hagi prestat el servei i aprovat la seva justificació, rebran el pagament del bo digital.
A JDA comptem ja amb diversos partners Agents Digitalitzadors adscrits al programa que us ajudaran amb tot l’assessorament tecnològic i els procediments i documentació necessària.
Contactem? contacto@jda.es
Àrea de Consultoria en Finançament Investigació, Desenvolupament i Innovació
JDA/SFAI